Artikel 1: Definities
1.1 Opdrachtnemer: Mona Dijkxhoorn, handelend onder de naam Petcare at home.
1.2 Opdrachtgever: De huisdiereigenaar die opdrachtnemer de opdracht geeft om op de huisdieren te passen.
1.3 Overeenkomst: De mondelinge of schriftelijke overeenkomst tussen opdrachtgever en opdrachtnemer, waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn.
1.4 Opdracht: De dagelijkse verzorging van één of meerdere huisdieren van opdrachtgever. Hieronder wordt verstaan het geven van eten en drinken, het verschonen van de kattenbakken of dierenverblijven, het schoonhouden van de omgeving en het knuffelen en spelen met de betreffende huisdieren.
Artikel 2: Rechten en plichten van de opdrachtnemer
2.1 Opdrachtnemer spant zich dagelijks in om het huisdier te verzorgen op de wijze zoals gewenst is door de opdrachtgever. Opdrachtnemer zal de opdracht naar beste kunnen uitvoeren.
2.2 Opdrachtnemer zal in de persoon van Mona Dijkxhoorn de opdracht uitvoeren, maar behoudt zich het recht om zich, in geval van nood, te laten vervangen door een andere bekwame persoon.
2.3 In geval van gezondheidsproblemen bij het huisdier of andere bijzondere omstandigheden tijdens de oppasperiode zal opdrachtnemer in contact treden en overleggen met de opdrachtgever.
In het geval de gezondheid van het huisdier in geding is of er zich omstandigheden voordoen die direct handelen vereisen en er niet of niet op tijd kan worden overlegd met de opdrachtgever machtigt opdrachtgever de opdrachtnemer om in naam van en op kosten van de opdrachtgever de noodzakelijke maatregelen te nemen en opdrachten aan derden (bijv. de dierenarts) te verlenen.
2.4 In geval van omstandigheden beschreven onder 2.3 is opdrachtgever aan opdrachtnemer een extra honorarium verschuldigd tegen het dan geldende tarief.
2.5 Bij aanvaarding van een opdracht gelden de algemene voorwaarden die op dat moment van kracht zijn. Deze worden overhandigd tijdens het ondertekenen van het contract.
Opdrachtnemer behoudt zich te allen tijde het recht om en de algemene voorwaarden en tarieven aan te passen.
Artikel 3: Rechten en plichten van de opdrachtgever
3.1 Opdrachtgever is verplicht tijdig en volledig de noodzakelijke informatie aan de opdrachtnemer te verstrekken die nodig is voor het uitvoeren van de opdracht. Opdrachtgever zorgt ervoor dat deze informatie voor aanvang van de oppasperiode bekend is bij opdrachtnemer.
3.2 Opdrachtgever geeft aan opdrachtnemer ten minste één maar bij voorkeur twee mobiele telefoonnummers, waarop opdrachtgever bereikbaar is tijdens de oppasperiode.
3.3 Opdrachtgever dient aan een contactpersoon in de buurt een reservesleutel te geven, in geval de sleutel van de woning onverhoopt zoekraakt of afbreekt.
3.4 Opdrachtgever zorgt voor toegang tot de woning, alsmede voldoende voedsel, kattenbakvulling en/of bodembedekking en eventuele medicatie voor de periode van verzorging door opdrachtnemer.
3.5 Opdrachtgever treft maatregelen dat het dier en de woning vrij zijn, en tijdens de oppasperiode vrij blijven, van ongedierte zoals vlooien en teken.
3.6 Opdrachtgever is bij annulering tot één week voor aanvang van de oppasperiode 50% van het declaratiebedrag verschuldigd. Bij annuleringen na deze periode is het volledige declaratiebedrag verschuldigd.
Artikel 4: Honorarium en kosten
4.1 De kosten voor het uitvoeren van de overeenkomst zijn gebaseerd op de door opdrachtnemer gehanteerde tarieven (inclusief BTW) zoals vermeld in de overeenkomst, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
4.2 De door opdrachtnemer ten behoeve van de opdrachtgever gemaakte kosten, zoals beschreven onder 2.3, 2.4 en 3.5 en eventuele extra dagen worden achteraf aan de opdrachtgever in rekening gebracht.
Artikel 5: Betaling
5.1 De opdrachtgever is gehouden de declaratie van opdrachtnemer voorafgaand aan de oppasperiode te voldoen, tenzij anders overeengekomen.
5.2 Het is de opdrachtgever niet toegestaan de declaratie te verrekenen met een vordering jegens opdrachtnemer.
5.3 Betaalt de opdrachtgever niet binnen de onder punt 5.1 vermelde termijn, dan is hij, naast het declaratiebedrag, aan opdrachtnemer de door opdrachtnemer te maken kosten voor het betaald krijgen van het declaratiebedrag verschuldigd, alsmede de incassokosten en de wettelijke rente per maand, waarbij een gedeelte van de maand voor een gehele maand wordt gerekend.
Artikel 6: Aansprakelijkheid en geschillen
6.1 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor ziekte en/of overlijden van het huisdier.
6.2 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor weggelopen huisdieren tijdens de afwezigheid van de opdrachtgever.
6.3 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor besmetting van het huisdier met vlooien en/of wormen.
6.4 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor inbraak, diefstal of andere schade aan of in de woning van opdrachtgever tijdens diens afwezigheid, met uitzondering van de door opdrachtnemer zelf direct veroorzaakte schade.
6.5 Opdrachtnemer is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade. Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
6.6 Indien opdrachtnemer aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag der uitkering van haar verzekeraar in voorkomend geval.
6.7 Mocht er een geschil ontstaan dan zal opdrachtnemer samen met opdrachtgever zich tot het uiterste inspannen om in onderling overleg de situatie met elkaar op te lossen, voordat we een beroep op de rechter zullen doen.
Artikel 7: Sleuteloverdracht
Voorwaarden voor het in ontvangst nemen van een huissleutel.
Petcare at home begrijpt dat u met het afgeven van uw huissleutel ons toegang geeft tot uw privédomein en ons daarmee een bepaald vertrouwen geeft. Wij zullen uw vertrouwen nooit en te nimmer beschamen.
Petcare at home verklaart dat zij de ontvangen sleutel :
- Niet zal dupliceren.
- Niet zal voorzien van adresgegevens.
- Zorgvuldig in huis zal bewaren.
- Slechts gebruikt zal worden op dagen dat de huisdieren verzorgd worden.
- Niet met derden gedeeld zal worden.
- Onmiddellijk terug zal geven als de eigenaar hierom vraagt; daarbij zal de overeenkomst direct beëindigd worden.
Bij verlies of diefstal van de huissleutel zal Petcare at home de eigenaar hier zo spoedig mogelijk van op de hoogte stellen.
Petcare at home kan echter niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade als gevolg hiervan.